Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy trestního soudnictví nad mládeží
Veselá, Tereza ; Hořák, Jaromír (vedoucí práce) ; Pelc, Vladimír (oponent)
Problémy trestního soudnictví nad mládeží Ve své diplomové práci se zabývám problematikou trestního soudnictví nad mládeží. Rešeršní analytickou metodou se snažím popsat kriminalitu mládeže, její příčiny, vývoj trestání mládeže na našem území a současnou právní úpravu. Další části práce dále věnuji konkrétním prostředkům sankcionování mládeže, především pak ochranné výchově a odnětí svobody v jeho nepodmíněné formě. Současnou právní úpravu těchto institutů podrobuji i srovnání s dalšími evropskými úpravami, ze kterých bychom se mohli při úpravě systému trestního soudnictví nad mládeží inspirovat. Teoretická východiska doplňuji statistikami kriminality mládeže a výkonu soudnictví nad mládeží v letech 2016-2020, abych poskytla celkový přehled nejen o teoretické stránce, ale i současné praxi. Klíčová slova: Mladistvý, mládež, provinění, opatření, ochranná výchova, odnětí svobody
Význam zájmové činnosti v resocializační práci
RAČÁKOVÁ, Jaroslava
Má bakalářská práce se zabývá problematikou zájmové činnosti ve vztahu k resocializační práci. Konkrétně jsem se zaměřila na etopedická zařízení Dětský domov se školou Šindlovy Dvory a Dětský diagnostický ústav Homole. Zde jsem provedla kvantitativní výzkum, metodou dotazování. Jako techniku jsem zvolila dotazníkové oslovení dětí a vychovatelů. V práci přibližuji náhled na problematiku ústavní výchovy, ochranné výchovy, předběžného opatření, dětského diagnostického ústavu, dětského domova se školou. Dále charakterizuji jedince přijímané do těchto zařízení, a to dle věku (období mladšího školního věku a období pubescence), a faktorů jako je rodina, možný syndrom CAN a případné poruchy chování, jež zapříčiňují potřebu resocializační péče. Důležitým pilířem dané problematiky je zájmová činnost, která rozvíjí motivační principy. Jako poslední teoretické východisko jsem přiblížila osobnost vychovatele. Stěžejním cílem bakalářské práce je zjištění, zda děti navštěvovaly před příchodem do již zmíněných zařízení volnočasové aktivity. Základní hypotézou práce je předpoklad, že děti před příchodem do etopedických zařízení nemají zkušenost se zájmovou činností. Z výzkumu vyplývá, že zájmové činnosti se před pobytem ve zmíněných zařízeních účastnilo cca 45, 5 % dotázaných dětí. Tato činnost není vždy vhodná. Zároveň ale z dotazníků vyplývá, že režim a smysluplné využití volného času ovlivňují např. získání nových dovedností nebo výběr profesní přípravy, atd. Důležitým poznatkem je zjištění, že 100 % dotazovaných vychovatelů se aktivně účastní zájmové činnosti pro děti. Tím děti nejen motivují, ale také si s nimi budují vztah, který je důležitý pro resocializaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.